پروژه‌های نیمه تمام و راکد شیلات خوزستان باید احیا شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان راهکار‌های اساسی در تقویت حوزه شیلات را فعال کردن بخش خصوصی، به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام و احیا کردن پروژه‌های راکد عنوان کرد.

آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: علیرغم پتانسیل‌های مختلف موجود در استان خوزستان از جمله نفت، فولاد، گاز، نیشکر، کشاورزی و پارامتر مهمتری وجود دارد و آن منابع آبی موجود در این استان پهناور هستند که می‌تواند در میزان اهمیت با نفت برابری کند.

او می‌گوید: ۳۳ درصد آب‌های جاری در خوزستان است، یکی از مهمترین موضوعاتی که در مورد آب باید به آن توجه شود بحث شیلات است، چه در بحث پرورش و چه در بحث صید، در مورد پرورش توجه ویژه به تحقیقات است که بتوانیم در جهت اقتصادی کردن شیلات و صادرات به کشور‌های حوزه‌ی خلیج فارس گام برداریم.

به گفته فتوحی افزایش تولید، بهره برداری و بهره وری مناسب در این زمینه با تحقیقات مناسب می‌تواند رقم بخورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: مرکز بازسازی ذخایر ماهیان شهید ملکی اهواز می‌تواند پایگاه امیدی در جهت توسعه‌ی شیلات در استان خوزستان باشد.

به گفته او با توجه ویژه به این مرکز و همراهی سازمان‌های مرتبط از جمله آب، برق، سازمان برنامه، بانک‌ها و... به شیلات می‌توان به یکی از اهداف ما یعنی به ثمر رساندن طرح جامع شیلات و رساندن آن به پانصد هزار تن در پایان دولت سیزدهم برسیم.

این مقام مسئول گفت: با جلساتی که جهت ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط برگزار شده و خواهد شد، از محل‌های مرتبط تسهیلات لازم توسط بانک‌ها در اختیار بخش شیلات قرار خواهد گرفت، تا بتوانیم باعث رونق بیشتر این بخش شویم.

برچسب ها: شیلات ، آبزی پروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.